هورمون های خود را جهت کاهش وزن بررسی کنید

 

هورمون های جنسی

هورمون های جنسی نیز بر وزن شما تاثیر می گذارند:

زنان gt؛ سلامتی - زنان می توانند از اختلال غدد درون ریز سندرم پلی کیستیک تخمدان رنج ببرند که سطح تستوسترون و انسولین را بالا می برد. این می تواند به معنای افزایش وزن و اختلالات قاعدگی (شایع)، ناباروری، آکنه و رشد موی الگوی مردانه (مانند موی صورت)باشد. رژیم غذایی کم کربوهیدرات ممکن است به درمان این بیماری کمک کند. در دوران یائسگی، سطوح استروژن می تواند نوسان زیادی داشته باشد و در نهایت با از دست دادن توانایی تخمدان ها در ایجاد آن، به سطوح پایین برسد.

شواهد فعلی نشان می دهد که درمان جایگزینی هورمون با استروژن ممکن است به دستیابی به ترکیب مطلوب تر بدن کمک کند، اگرچه تاثیر آن بر وزن در بهترین حالت حداقل است.

مردان: از میانسالی به بعد، سطح تستوسترون به تدریج کاهش می یابد که طبیعی است. گاهی اوقات، کاهش بیشتر از چیزی است که طبیعی در نظر گرفته می شود. این می تواند با افزایش وزن، به طور معمول در اطراف روده، و همچنین کاهش توده عضلانی همراه باشد. کمبود خفیف تستوسترون ممکن است تا حدی با انجام تمرینات ورزشی هوشمند و مکمل ویتامین D برطرف شود.

کمبود قابل توجه تر، که با آزمایش خون تأیید می شود، معمولاً با درمان جایگزینی تستوسترون درمان می شود. با این حال، هم مردان و هم زنان باید در نظر داشته باشند که مکمل‌های تستوسترون یا استروژن برای سال‌ها می‌تواند با عوارض جانبی بالقوه همراه باشد.

ممکن است عاقلانه باشد که بپذیرید (و نباید!) بدن یک جوان 20 ساله را در زمانی که حداقل دو برابر آن سن دارید داشته باشید. یک گزینه بهتر ممکن است این باشد که به جای آن بر یک سبک زندگی سالم تمرکز کنید و تا آنجا که می توانید برای بدنی که دارید خوشحال و سپاسگزار باشید.

هورمون های استرس

یکی دیگر از مشکلات احتمالی هورمونی در پشت مشکلات سرسختانه وزن ممکن است هورمون استرس، کورتیزول باشد.

کورتیزول بیش از حد می تواند گرسنگی را افزایش دهد و باعث افزایش وزن بعدی، به خصوص در اطراف قسمت میانی شود.

شایع ترین علل افزایش کورتیزول، استرس مزمن و کمبود خواب است. بسیار مهم است که بدانیم استرس و خواب زمینه ای است که باید به آن توجه کرد. مکمل هایی که وعده کاهش سطح کورتیزول را می دهند، اگر علت اصلی را اصلاح نکرده باشید، احتمالا کمکی به کاهش وزن شما نخواهند کرد.

در موارد بسیار نادر، شما می توانید با نوع خاصی از تومور سر و کار داشته باشید که تولید کورتیزول را تحریک می کند.

این وضعیت سندرم کوشینگ s نامیده می شود. اگر فکر می کنید که از این عارضه رنج می برید، با پزشک خود مشورت کنید تا آزمایش های مناسب را انجام دهد یا شما را به متخصص غدد ارجاع دهد.

 

Comments